Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. Jeżeli nie blokujesz plików cookies w ustawieniach przeglądarki to zgadzasz się na ich używanie.
W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!!


Projekty eTwinning:


 Turcja 2012/2013  ::   Szwecja 2013/2014  ::   Hiszpania 2014/2015  


 

Głównym celem projektów szkolnych jest pobudzanie młodych ludzi do twórczej aktywności i kreatywności. Projekty językowe umożliwiają efektywną realizację zadań szkoły w zakresie wykształcenia u uczniów umiejętności określonych w podstawie programowej, jak np.:

  • umiejętność posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną,
  • umiejętność posługiwania się co najmniej dwoma językami obcymi,
  • umiejętność współżycia z innymi ludżmi, pracy w grupie,
  • znajomość własnej kultury, kultury swojego regionu, ale również innych krajów, a w szczególności europejskich,
  • umiejętność współżycia w wielojęzycznej i wielokulturowej Europie. 

 

"Everyday situations" - rezultaty prac

eT logoOstanie dwa miesiące były pracowitym okresem dla uczniów naszej szkoły realizujących projekt „Everyday situations“ we współpracy z sześcioma szkołami z zagranicy.

Nasza „baza TwinSpace” powiększyła się o kolejnych „użytkowników” – obecnie platforma ta jest miejscem wirtualnych spotkań 147 członków projektu. Uczniowie wysyłają sobie tutaj wiadomości, zdjęcia, umieszczają komentarze do opublikowanych rezultatów działań. Od naszych projektowych partnerów otrzymaliśmy widokówki oraz broszurki z informacjami o ich miastach, które umieściliśmy w gablotce na korytarzu szkoły. Poprzez taką wymianę informacji krajoznawczych, w każdej szkole powstało miejsce informujące o prowadzonym projekcie oraz uczestniczących w nich szkołach. Oprócz tego uczniowie przygotowali filmy o swojej szkole i swoim mieście.

Kolejnym etapem prac było przygotowanie dialogów przedstawiających codzienne sytuacje, np. zamawianie dań w restauracji, zakup biletów na dworcu, pytanie o drogę. Dialogi powstały w języku angielskim, gdyż jest on językiem komunikacji pomiędzy partnerami projektu. Następnie dialogi zostały przetłumaczone na inne języki obce –  niemiecki, hiszpański, rosyjski, francuski, a nawet język esperanto. Każda grupa eTwinnerów przygotowała tłumaczenie na ten język obcy, którego uczy się w szkole. Potem utworzono nagrania audio dialogów w tych językach oraz nakręcono krótkie scenki obrazujące użycie  dialogów w naturalnych sytuacjach.

Wszystkie rezultaty prac nad projektem umieszczane są sukcesywnie na platformie TwinSpace oraz w wirtualnym dzienniku projektu.

 

Filmy przygotowane przez naszych uczniów:

film 1 film 1 film 1 film 1 film 1